We wrześniu ruszy nowa fabryka szyb samochodowych Pilkington

    NSG Group, właściciel spółek Pilkington w Polsce, na wrzesień zapowiada otwarcie nowej fabryki szyb samochodowych w Chmielowie.

    Budowa fabryki szyb samochodowych Pilkington Automotive w Chmielowie, rozpoczęta we wrześniu 2011, znajduje się na finikszu. NSG Group, planuje uroczyste otwarcie nowej fabryki w połowie września br. Zakład w Chmielowie to druga (obok zakładu w Sandomierzu) fabryka szyb samochodowych Pilkington Automotive w Polsce. Fabryka produkować będzie przednie, boczne i tylne szyby samochodowe przeznaczone do samochodów osobowych i ciężarowych, takich marek jak: General Motors, Ford, Volkswagen oraz Fiat. Zakładana wielkość produkcji to 7 mln szt. szyb rocznie, co oznacza podwojenie dotychczasowej mocy wytwórczej Pilkington Automotive w Polsce.

    Inwestycja realizowana jest zgodnie z przyjętymi założeniami. W lipcu zamontowane zostały linie do produkcji szyb laminowanych. Obecnie trwa testowanie maszyn, tzw. rozruch linii, który zakłada próbną produkcję modeli szyb. Rozpoczęcie właściwej produkcji planowane jest na wrzesień 2012. Również wtedy NSG Group zamierza oddać do użytku nową halę magazynową, w której zlokalizowane będą także stanowiska do montażu elementów dodatkowych.

    Pilkington zajmuje się produkcją szkła od roku 1826. W 2006 r. firma została przejęta przez japoński koncern NSG Group. Marka Pilkington została zachowana jako nazwa produktów Grupy przeznaczonych dla przemysłu budowlanego i motoryzacyjnego. Powiększone NSG Group jest obecnie jednym z największych światowych producentów szkła i produktów szklanych działając w dwóch podstawowych sektorach: motoryzacyjnym (części oryginalne i zamienne) oraz w obszarze szkła technicznego i architektonicznego, które obejmują szkło i produkty szklane do budynków nowych i poddawanych renowacji, gamę produktów o wartości dodanej, a także produkty dla technologii informatycznych i komunikacyjnych, zastosowań technicznych i energetyki słonecznej. Produkcja odbywa się w 29 krajach na czterech kontynentach. Produkty Grupy sprzedawane są w ok. 130 krajach.

    W roku podatkowym zakończonym 31 marca br. sprzedaż Grupy wyniosła ok. 6 mld euro. Z łącznej sprzedaży Grupy 42% zrealizowano w Europie, 28% w Japonii, 13% w Ameryce Północnej, a 17% w pozostałych częściach świata.