TAROPAK 2014 – biznes w wydaniu targowym

Zakończyły się Międzynarodowe Targi Techniki Pakowania i Logistyki TAROPAK – czas spotkań biznesowych o międzynarodowym wymiarze. Tegoroczna edycja z pewnością pozostanie w pamięci wystawców i zwiedzających. Dlaczego? Oto trzy główne powody.

Po pierwsze: wystawcy

W tym roku było ich nieco ponad pięciuset. Swoimi ekspozycjami wypełnili pięć pawilonów wystawienniczych oraz znaczną część głównego placu na terenie zewnętrznym. Była to największa impreza wystawiennicza spośród całego bloku targów trwających w tym samym czasie, czyli targów Polagra Tech, Polagra Food, Polagra Gasto, Invest Hotel i Smaki Regionów. Łącznie w dniach od 27 września do 2 października na terenach Międzynarodowych Targów Poznańskich wystawiło się ponad 1,3 tys. firm z 45 krajów świata, prezentujących 450 nowości. Ponad 200 z nich przedstawili wystawcy targów TAROPAK, wśród których aż 12 zostało wyróżnionych Złotym Medalem MTP.

Tegorocznymi laureatami trofeum MTP zostali przedstawiciele firm: Ecor, Gekoplast, Izipak, Janfruit, Klar Glass, Polpak, Promens, Radpak Fabryka Maszyn Pakujących, Sudpack Polska, Transaco Group oraz Trilogiq Poland i Winterwarm Polska.

– Liczba i jakość produktów wyróżnionych Złotym Medalem to efekt nieprzeciętnego zaangażowania wystawców, za które bardzo dziękujemy – powiedziała Joanna Kucharska, dyrektor targów TAROPAK. – Cieszy fakt, że to właśnie takie firmy budują i kreują z nami przyszłość branży opakowaniowej i logistycznej, która maluje się w niezwykle optymistycznych barwach.

Wynikiem zaangażowania i solidnego przygotowania do targów były również przyznane nagrody za najatrakcyjniejsze stoisko. Wyróżnienia Acanthus Aureus przyznane zostały firmom SÜDPACK Polska, Silny & Salamon, CASSIOLI Polska, LOGIS, UTZ-GEORG UTZ, Antalis Poland.

Po drugie: zwiedzający

Liczba zwiedzających znacznie przekroczyła oczekiwane efekty. – Z dumą i satysfakcją ogłaszamy, że na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich gościliśmy łącznie ponad 60 tys. zwiedzających z całego świata – podkreśliła Joanna Kucharska. Blok targów Polagra wraz z największym w tej grupie TAROPAKIEM zwiedziło ok. 130 delegacji m.in. z takich krajów, jak Uzbekistan, Tadżykistan, Iran, Algieria, Egipt, Turcja, Kazachstan, Białoruś, Ukraina, Litwa, Rosja, Chiny, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Meksyk czy Kanada. – Potencjał polskiego opakowalnictwa jest imponujący, a co najważniejsze, chcą z niego korzystać przedsiębiorcy z najróżniejszych branż – wyjaśniła Joanna Kucharska. – Naturalnie największy udział w spotkaniach mieli przedsiębiorcy reprezentujący branżę FMCG, ale zdecydowany akcent farmaceutyki, kosmetologii czy motoryzacji daje sporo do myślenia.

Godna dodania jest również kwestia profilu zwiedzających – w znacznej mierze były to osoby z pionów zarządzających międzynarodowych koncernów, sieci handlowych i prężnie rozwijających się przedsiębiorstw.

– Uśredniając opinie wystawców, z całą pewnością stwierdzam, że tegoroczne targi TAROPAK zostały przyjęte bardzo pozytywnie. Doceniono profesjonalizm zwiedzających oraz otwartość na podejmowanie biznesowych inicjatyw. Nie oznacza to jednak, że słowa krytyki w ogóle nie padły. Te jednak traktujemy jako motor napędowy do udoskonalania formuły wydarzenia i poprawy jej jakości – dodała Joanna Kucharska.

Po trzecie: wydarzenia

Tegorocznym targom TAROPAK towarzyszyły wydarzenia skoncentrowane na dwóch głównych zagadnieniach – logistyce oraz opakowalnictwie. Wielkim sukcesem zakończył się II Kongres Przemysłu Opakowań oraz I Forum Bezpieczeństwa w Magazynie. Tradycyjnie można było wziąć udział w Sztaplar Show oraz In4Log – imprezach logistycznych. Debiutujący Salon Logistyki Odzysku oraz znane już konferencje Innowacyjne Opakowania oraz Bezpieczne Opakowanie także spotkały się z zainteresowaniem, podobnie jak wystawa Art of packaging czy konferencja odpowiadająca na pytanie: Jak sprzedawać żywność zgodnie z Rozporządzeniem UE nr 1169/2011?

– Bogaty program wydarzeń towarzyszących to głównie zasługa współpracujących z nami mediów, stowarzyszeń branżowych oraz instytutów, a także wspierających ich działalność partnerów biznesowych. Dziękując za wspaniały efekt wspólnej pracy, wyrażam nadzieję na jej kontynuację, która zaowocuje jeszcze większą świadomością biznesową branży – powiedziała Joanna Kucharska.

Kolejna edycja Międzynarodowych Targów Techniki Pakowania i Logistyki TAROPAK odbędzie się za dwa lata. Tymczasem już dziś organizatorzy zapraszają na Targi Opakowań dla Przemysłu Spożywczego PAKFOOD, które odbędą się od 21 do 24 września 2015 r.

www.taropak.pl