Polskie odlewy w TGV

    Francuskie superszybkie pociągi TGV będą miały polskie cześci. Kędzierzyńska odlewnia magnezu Euromag uruchomi w IV kw. 2008 roku produkcje komponentów, które posłużą firmie Compin do przygotowania nowego wystroju wnętrz pociągów. Kontrakt zakłada produkcję 20 000 części rocznie.

    W październiku Euromag uruchomi trwającą około dwóch tygodni produkcję testową, W tej chwili przygotowywane jest narzędzie i forma odlewu. Pierwszym detalem wnętrza TGV produkowanym w Euromag będzie podłokietnik. W przypadku sprawdzenia się przy tym elemencie, prawdopodobne jest rozszerzenie współpracy o kolejne.

    Elementy wystroju wnętrz pociągu TGV to kolejne duże zamówienie odlewni.. Wcześniej na współpracę z Euromag zdecydowali się tacy giganci jak Delphi – największy producent części samochodowych na świecie czy Makita – japoński producent profesjonalnych elektronarzędzi.

    Kędzierzyńska firma wykorzystująca technologię gorąco-komorową to obecnie jedna najnowocześniejszych odlewni tego typu w Europie Środkowo-Wschodniej. Metoda odlewu wykorzystywana przez Euromag pozwala zredukować koszty procesu produkcji. Do wyprodukowania tej samej części z magnezu w technologii gorąco-komorowej używane są mniejsze maszyny o krótszym czasie cyklu.

    Firma ocenia, że w najbliższym czasie nie powinna narzekać na brak pracy. Magnez staje się coraz bardziej popularny. Wartość rynku komponentów wykonanych z tego metalu rośnie w tempie ok. 15 – 20 % rocznie. Ponadto, na rynku oczekuje się przyśpieszenia tempa wzrostu spowodowanego dynamicznym rozwojem technologii odlewania. Duży wpływ na koniunkturę rynkową ma także coraz szersze zastosowanie komponentów magnezowych w różnych sektorach gospodarki. Rynkiem o największym potencjale rozwoju i wzrostu jest rynek motoryzacyjny, który obecnie odpowiada za około 80% globalnego popytu na odlewy magnezowe.