Perfekcyjna produkcja fabryki Boscha we Wrocławiu

    Fabryka samochodowych układów wspomagania siły hamowania we Wrocławiu praktycznie nie notuje zwrotów – chwali się Bosch. Nic dziwnego, że w ciągu pięciu lat niemiecki koncern chce potroić produkcję tych zakładów.

    Fabryka we Wrocławiu stanie się w przyszłości ośrodkiem kompetencyjnym dla globalnych operacji działań działu koncernu Bosch związanych z tzw. systemami chassis control – zapowiedział w środę niemiecki koncern. Polska fabryka ma odpowiadać w globalnych strukturach Boscha za najnowszej generacji układy wspomagania siły hamowania do samochodów.

    Zakład we Wrocławiu specjalizuje się właśnie w produkcji takich urządzeń i według koncernu Bosch notuje fenomenalne wyniki jakościowe. W zeszłym roku w zakładzie zaczęto produkować 32 zmodyfikowane i nowe typy układów. „Nie odnotowaliśmy przy tym żadnych zwrotów, co oznacza perfekcyjną jakość dla nowych wdrożeń” – podkreślił dyrektor wrocławskiej fabryki Christian Kolzema. Dodał, że dotąd zwroty produktów fabryki z powodu zastrzeżeń jakościowych wynosiły 10 sztuk na 1 milion produktów, ale zakład zaczął jeszcze bardziej szlifować jakość i w tym roku wskaźnik tych zwrotów spadł do 1,5 sztuki na 1 mln produktów.

    Fabryka we Wrocławiu produkuje układy wspomagania siły hamowania dla koncernów BMW, Citroen, Fiat, Ford Nissan, Opel, Peugeot, Renault, Suzuki i Toyota.

    W zeszłym roku wrocławska fabryka Boscha zaczęła też produkować pompy do układów wspomagania siły hamowania do aut Volkswagen eUp oraz Porsche Spyder, a także najnowszej generacji układy siły hamowania do aut Nissan Qashqai i BMW Mini Cooper, a także najnowszej generacji układy siły hamowania z aluminium do aut BMW i3 oraz i8. W tym roku te najnowszej generacji układy siły hamowania zakład we Wrocławiu zacznie produkować do nowego modelu miejskich aut Toyoty, Citroena i Peugeot, które są wytwarzane w czeskiej fabryce Toyoty.

    Także w tym roku zakład we Wrocławiu zacznie produkować układ wspomagania siły hamowania do elektrycznych aut amerykańskiej firmy Tesla.

    W zeszłym roku wrocławska fabryka wyprodukowała 1,5 mln sztuk układów wspomagania siły hamowania, o 200 tys. sztuk więcej niż w 2012 r. (nie licząc części zamiennych). W tym roku produkcja ma wynieść już 2,1 mln sztuk takich układów, a do 2018 r. wzrośnie do 4,2 mln sztuk – zapowiedział w środę Bosch.

    To także oznacza dodatkowe zatrudnienie. Obecnie w fabryce pracuje 465 osób. Wśród nich jest siedmiu konstruktorów, a do końca roku ich liczbę Bosch zamierza podwoić, rozwijając dział badań i rozwoju we wrocławskiej fabryce.

    Źródło: gazeta.pl