Wózki podnośnikowe w transporcie poziomym
-- czwartek, 01 listopad 2007
Nowoczesne wózki widłowe jak TCM ACROBA mają: programowanie prędkości jazdy, system podgrzewania silnika w momencie zapłonu, blokadę zapłonu, jeśli przełącznik kierunku jazdy nie jest w pozycji neutralnej, wszystkie funkcje oświetlenia w jednym drążku (automatyczny powrót kierunkowskazów), elektryczny, „mokry”, bezobsługowy hamulec parkingowy, małą średnicę kierownicy ze wspomaganiem hydraulicznym, zawór kontroli ciężaru ładunku, zawór ustawiania kąta przechyłu masztu wraz z blokadą przechyłu, pełne oświetlenie, trzy lusterka, sygnał dźwiękowy cofania, poprawioną widoczność poprzez panoramiczny maszt (modułowa szyba kabiny bez bocznych wsporników), regulowane siedzenie z pasami. Na wyposażeniu może być także zintegrowany wyświetlacz monitorujący pracę podstawowych podzespołów wózka wraz z licznikiem motogodzin, wspomaganie hamulców itp.
Wózki Hyster Fortens H1.6-7.0FT cechują się m.in. bezobsługowym systemem stateczności bocznej, który zapewnia podwyższoną stabilność wózka przy skręcaniu oraz przy obsłudze wysokich regałów. Mają też wbudowany system automatycznego obniżania prędkości, który zmniejsza zużycie hamulców dzięki samoczynnemu zmniejszaniu się prędkości jazdy wózka po zwolnieniu pedału gazu, funkcję kontrolowanej zmiany kierunku jazdy (przód–tył) praktycznie eliminującą poślizg opon, co zwiększa ich trwałość. Funkcja ta jest programowana, co pozwala dostosować ją do indywidualnych potrzeb użytkownika – począwszy od ustawień delikatnych po bardziej agresywne dla uzyskania maksymalnej wydajności. Wbudowany komputer pokładowy umożliwia szybką i łatwą diagnostykę, co skraca do minimum czas postoju wózka.
W wielu modelach wózków podnośnikowych coraz częściej stosuje się pojedynczy pedał sterowania do zmiany kierunku ruchu w przód lub w tył oraz do regulacji przyspieszenia. Daje to możliwość sterowania kierunkiem i prędkością jazdy bez konieczności zdejmowania rąk z kierownicy lub dźwigni hydraulicznych układów sterowania.