Sprężarki w zakładach produkcyjnych
-- niedziela, 20 grudzień 2009
W opiniach o jakości dostępnych na rynku sprężarek i obsłudze serwisowej przeważały opinie, że choć jakość markowych sprężarek jest wysoka, to serwis też dobry, ale drogi. Jak czytamy w jednej z opinii: „jeżeli chodzi o sprężarki śrubowe, to jest w czym wybierać, a przedstawiciele firm produkujących sprężarki potrafią dobrać dla każdego potencjalnego klienta sprężarkę, która spełni jego oczekiwania. Serwis jest bez zastrzeżeń, z wyjątkiem cen za świadczoną usługę”. W innej czytamy – „serwis w 100 procentach za drogi – robimy wymianę filtrów, oleju i separatorów we własnym zakresie i wychodzi trzy razy taniej (1000 zł, a 3000 zł za sprężarkę co 2000 godzin to spora oszczędność”.
Były też takie opinie, że obsługa serwisowa jest niestety coraz gorszej jakości, nawet w markowych firmach, czy „przed sprzedażą firma jest bardzo elastyczna, miła i zaangażowana, po sprzedaży w większości przypadków umywa ręce”. Choć powinno być wręcz przeciwnie, to niektórzy z odpowiadających w naszej ankiecie uważają, że nowsze modele sprężarek są bardziej awaryjne od starszych. Taka opinia może wynikać z tego, że nowe sprężarki mają też bardziej restrykcyjne wymagania w stosunku do obsługi, materiałów eksploatacyjnych itp. Należy się zgodzić z jedną z opinii, że jakość produktu zależy od jego ceny i choć w firmie korzysta się ze sprężarek o podstawowym profilu, rozbudowane zostały o system filtrów dla bezpieczeństwa elektroniki. Czy też takiej – wysokiej jakości system uzdatniania powietrza od wyspecjalizowanego dostawcy i zapewnienie właściwej obsługi serwisowej gwarantuje bardzo wysoką bezawaryjność i niskie koszty eksploatacyjne.