Raport specjalny: Przenośniki i pasy
-- wtorek, 31 maj 2016
Perspektywa najbliższych miesięcy
Spośród respondentów zapytanych o to, czy w ich firmie planowany jest w ciągu najbliższych 12 miesięcy zakup nowych przenośników, co trzecia osoba odpowiedziała twierdząco, uzasadniając swoją decyzję takimi czynnikami, jak: rozbudowa linii produkcyjnych (67%), modernizacja istniejących już linii produkcyjnych (50%), zużycie przenośników (32%), a także niewystarczająca liczba przenośników w zakładzie (17%).
Również co trzeci ankietowany deklaruje, że jeśli będzie kupował przenośniki, to skorzysta z oferty najprawdopodobniej tego samego producenta co zazwyczaj. Pozostali użytkownicy niekoniecznie sięgną po rozwiązania oferowane przez tego samego producenta. W zasadzie można powiedzieć, że nie ma to dla nich większego znaczenia, jeśli tylko przenośniki spełniają założenia techniczne.
Warto dodać, że zgodnie z przewidywaniami wszystkich sondowanych dostawców, w ciągu najbliższych 12 miesięcy sprzedaż powinna się zwiększyć, na co wpływ mają mieć: dobra koniunktura na rynku, wyposażanie wielu nowo wybudowanych zakładów, automatyzacja procesów produkcji oraz dotacje unijne.
Jeśli chodzi o pasy napędowe, to – zdaniem sondowanych użytkowników – w ciągu najbliższego roku budżet przewidziany na ich zakup pozostanie taki sam jak w okresie wcześniejszym (71%) lub się zwiększy (15%). Pozostały odsetek respondentów nie planuje w nadchodzących miesiącach kupna pasów.
W przypadku planów nabycia pasów napędowych w ciągu najbliższego roku wybór klientów padnie przede wszystkim na pasy: zębate (58%), płaskie (53%), klinowe (42%), wielorowkowe (26%) lub profilowe (11%).
Co do przewidywań sprzedaży pasów napędowych, w opinii ponad 90% osób zostanie zapewne odnotowany jej wzrost w ciągu najbliższych 12 miesięcy, przede wszystkim ze względu na remonty, utrzymanie magazynów części zapasowych czy budowę wielu nowych transporterów.
Tak optymistyczne prognozy sprzedaży dotyczące zarówno przenośników, jak i pasów wynikają z oceny obecnej sytuacji panującej na polskim rynku. Jak pokazuje rys. 5, prawie wszyscy ankietowani dostawcy uważają, że jest ona dobra, co jest skutkiem sprzyjającej koniunktury, nowych inwestycji w przedsiębiorstwach, nieustannego rozwoju firm, a także powstawania nowych hal produkcyjnych, a tym samym – tworzenia nowych linii produkcyjnych usprawniających proces produkcji.
Raport powstał na podstawie danych z ankiety, na którą odpowiedzieli Czytelnicy magazynu Inżynieria i Utrzymanie Ruchu. Oprócz tego przy tworzeniu raportu bazowano na informacjach pochodzących od dostawców przenośników i pasów. Raport nie odzwierciedla pełnego obrazu rynku. Uczestnicy raportu: Andrzejewski Automatyzacja i Wyposażenie Produkcji www.andrzejewski.pl, Archimedes www.archimedes.pl, Dunlop Conveyor Belting www.dunlopcb.com, Fenner Drives www.fennerdrives.com, PIVEXIN www.pivexin.com.pl, PROMAG www.promag.pl, Wikpol www.wikpol.com.pl.
Agata Abramczyk jest redaktor naczelną magazynu Inteligentny Budynek. Od wielu lat związana jest z branżą dziennikarską i wydawniczą. Jest pasjonatką nowoczesnych technologii.
Tekst pochodzi z nr 3/2016 magazynu "Inżynieria i Utrzymanie Ruchu". Jeśli Cię zainteresował, ZAREJESTRUJ SIĘ w naszym serwisie, a uzyskasz dostęp do darmowej prenumeraty w formie drukowanej i/lub elektronicznej.





