Przenośniki
-- poniedziałek, 01 lipiec 2013
Natomiast 46% respondentów jest zdania, że na miano najbardziej popularnych zasługują stosowane do transportu materiałów sypkich przenośniki wstrząsowe (transport na skutek drgań rynny), w szczególności wibracyjne. Tego typu przenośniki sprawdzają się świetnie w przemyśle chemicznym, spożywczym oraz jako dozowniki. 27% ankietowanych wspomniało także o przenośnikach miotających (wyrzutniki) oraz impulsowych i grawitacyjnych, w których transport odbywa się po nienapędzanych obrotowych wałkach, krążkach lub zsuwniach.
Z kolei jeśli chodzi o przenośniki z medium pośredniczącym, to najchętniej wykorzystywane są przenośniki pneumatyczne (gazowe), które zostały wskazane aż przez 96% użytkowników. Zazwyczaj są to przenośniki ciśnieniowe. Natomiast połowa osób biorących udział w ankiecie uznała przenośniki hydrauliczne (cieczowe) za najczęściej wykorzystywane w zakładach. W głównej mierze są to – zgodnie z odpowiedziami – przenośniki zamknięte.
Kryteria wyboru
Jak pokazuje wykres 2, najważniejszymi kryteriami branymi pod uwagę przy wyborze przenośnika jest przede wszystkim trwałość, a w dalszej kolejności – cena. Użytkownicy nie zadowalają się tanimi produktami, których jakość pozostawia wiele do życzenia. Zakup przenośnika traktowany jest jako długoterminowa inwestycja, mająca przynieść wymierne korzyści z tytułu bezawaryjnego użytkowania. Coraz więcej osób jest świadomych zależności między ceną a trwałością produktu i w związku z tym zdają sobie sprawę, że lepiej zapłacić więcej za przenośnik, ciesząc się przez lata jego bezproblemowym działaniem.
Jeśli chodzi o parametry techniczne przenośników, które dla 19% ankietowanych są istotnym kryterium wyboru, wymieniane były najczęściej: moc, napięcie, prędkość, nośność oraz ciężar.
Przeprowadzona ankieta dała nam ponadto odpowiedź na pytanie dotyczące najważniejszych czynników mających wpływ na podejmowanie współpracy z firmami związanymi z rynkiem przenośników. Okazuje się, że dla sondowanej grupy największe znaczenie mają: atrakcyjne warunki transakcji – np. cena (62%), wiedza i doświadczenie w branży (54%), szeroka oferta (wszystko można kupić w jednym miejscu) i dobre referencje (46%), szybka dostawa oraz serwis gwarancyjny i pogwarancyjny (42%), a także wygodna lokalizacja (38%).