Pompy – duży wybór, większe możliwości
-- niedziela, 17 listopad 2013
Ciekawym rozwiązaniem jest też oferowany przez firmę KSB PumpMeter, który montowany jest seryjnie na pompie, umożliwiając rejestrowanie wszystkich parametrów pracy, przedstawienie ich w sposób przejrzysty oraz informowanie, czy pompa pracuje efektywnie i oszczędnie. Przejrzysty wyświetlacz pozwala na łatwy odczyt wszystkich ważnych wielkości pomiarowych oraz istotnych parametrów pracy pompy, jak również punktu pracy i profilu obciążenia.
Bartosz Tywonek podkreśla, że przyszłość i kierunek rozwoju w znacznym stopniu został już sprecyzowany przez Unię Europejską poprzez wprowadzenie dyrektywy ErP (2009/125/WE). Dyrektywa ErP (Energy related Products – produkty związane z energią) określiła nowe, minimalne poziomy sprawności silników oraz części hydraulicznych, które muszą spełniać urządzenia pompowe, aby zostały wprowadzone na rynek. Kierunek działania to postawienie na technologie, takie jak silniki z magnesem trwałym czy napędy HED, pozwalające na redukcję poboru energii elektrycznej oraz emisji dwutlenku węgla.
Coraz większy stopień automatyzacji, digitalizacji, zastosowanie zaawansowanej elektroniki i wbudowanej inteligencji oraz coraz wyższy stopień energooszczędności to z pewnością jedne z najważniejszych wyznaczników nowoczesnych pomp.
Cena i trwałość
W opinii ankietowanych najważniejszymi czynnikami branymi pod uwagę podczas zakupu pompy są cena oraz trwałość (wykres 3). Sondowana grupa jest przekonana, że trwałość pompy idzie w parze z ceną. Za dobry jakościowo produkt trzeba odpowiednio zapłacić. Oczywiście, podobnie zresztą jak w poprzednim sondażu, dla respondentów ważne są też parametry techniczne, przede wszystkim takie jak wydajność oraz moc, a najmniej istotne – serwis oraz termin dostawy. Warto przy tym dodać, że w sondażu, który miał miejsce w lutym 2013 roku, dla ankietowanej grupy najważniejszym kryterium przesądzającym o zakupie była marka (73%), która tym razem znalazła się na trzecim miejscu (47%).
Przyjrzyjmy się teraz ocenie kompetencji serwisu oferowanego przez dostawców zaopatrujących w pompy naszych respondentów. Aż 47% sondowanych ocenia kompetencje serwisu bardzo dobrze. Taka sama liczba ankietowanych twierdzi, że serwis zasługuje na ocenę dobrą. Użytkownicy są zadowoleni z szybkości i solidności działania serwisantów, ich fachowej wiedzy oraz umiejętności szybkiego rozpoznania przyczyny usterki, profesjonalnego podejścia do klienta, dostępności części zamiennych (np. uszczelnień mechanicznych) itd.