Outsourcing w przemyśle
-- niedziela, 09 marzec 2014
Outsourcing drukowania
Oferta w zakresie outsourcingu w odniesieniu do zarządzania drukowaniem jest bardzo bogata. Obejmuje bowiem zarządzanie urządzeniami, kosztami druku, efektywnością procesów obiegu informacji drukowanej oraz bezpieczeństwem informacji drukowanej. Jako zalety outsourcingu druku wymienia się przede wszystkim eliminowanie wszystkich kosztów związanych z obsługą serwisową, brak kosztów związanych z zakupem i dostawą urządzeń, rozliczanie na podstawie liczby wydruków lub innej dopasowanej do potrzeb przedsiębiorstwa formie rozliczania oraz koszty na stałym poziomie. Ważna jest przy tym profesjonalna opieka serwisowa przez cały okres trwania umowy, a także możliwość korzystania z najnowszych rozwiązań druku. Nie bez znaczenia pozostają oszczędności finansowe, bowiem nie jest wymagany zakup urządzenia, a wszystkie materiały eksploatacyjne, takie jak tonery, bębny, listwy, rolki itp., również są wymieniane na koszt firmy wykonującej usługę. Rozliczanie bazuje na liczbie wydruków, która odczytywana jest z licznika drukarki.
Mówiąc o zaletach outsourcingu drukowania, należy mieć na uwadze szereg korzyści dodatkowych w postaci prostego rozliczania kosztów druku na poszczególne działy w firmie. Użytkownicy kontaktują się bezpośrednio z serwisem, zatem dział IT nie ma konieczności administrowania drukarkami. W razie awarii dostawca usługi zapewnia urządzenie zastępcze. Niskie abonamenty pozwalają na dzierżawę większej liczby drukarek rozmieszczonych w różnych lokalizacjach, a więc nie ma konieczności centralizacji punktów druku, co jest szczególnie istotne w dużych fabrykach. Istotną zaletą jest również szybkość działania w przypadku awarii, bowiem czas reakcji na usterkę wynosi zazwyczaj 4 godziny. Oczywiście nie bez znaczenia pozostają szkolenia z obsługi urządzeń zapewniane przez dostawcę usługi.
W praktyce niemal każdy klient może zawrzeć umowę kontraktową, która pozwala na rozliczanie usługi za zrealizowane wydruki bez konieczności zakupu sprzętu. Interesujące jest, że umowy tego typu mogą być zawarte nawet na jedną drukarkę. W zależności od potrzeb i celów finansowych przedsiębiorstwo może rozliczać się z dostawcą usługi na zasadzie „płatność za stronę”, zyskując w cenie strony użyczenie sprzętu na określonych zasadach z odpowiednim poziomem serwisu. Sprzęt można nabyć również w leasingu lub zapłacić za niego jednorazowo poprzez połączenie zakupu sprzętu z zakupem wydruku. Zatem w ramach ceny za stronę można zyskać określony poziom wsparcia serwisowego oraz dostawy materiałów eksploatacyjnych.