Udostępnij Udostępnij Udostępnij Udostępnij Print

Outsourcing utrzymania ruchu

-- niedziela, 10 kwiecień 2011

W kolejnym etapie przygotowywana jest koncepcja świadczenia usługi. Opisywane są wyniki audytu technicznego oraz analizy wykonalności. Opracowywane są zalecenia i miary optymalizacji utrzymania ruchu. Ważne jest sporządzenie kalkulacji oszczędności, które mogą być uzyskane dzięki realizowaniu usługi. Zostaje przygotowany również plan wdrożenia usług utrzymania ruchu. W następnym etapie przygotowywana jest oferta handlowa oraz prowadzone są negocjacje. Potem uzgadniana jest umowa, która na końcu jest podpisywana.

Podaje się również, że zarówno świadczenie, jak i monitorowanie usługi obejmuje kilka faz, czyli mobilizację, ewentualne przejęcie personelu i wyposażenia oraz rozpoczęcie realizacji usługi i fazę przejściową, a także etap obsługi docelowej.

Firma BE&K Europe A KBR Company zapytana o ocenę rynku firm świadczących usługi związane z outsourcingiem utrzymania ruchu, podaje, że nadal duża część naszych firm produkcyjnych, zwłaszcza z wyłącznym kapitałem krajowym, nie bierze pod uwagę korzystania z outsourcingu. Często jest to spowodowane brakiem informacji o ponoszonych kosztach rzeczywistych własnego utrzymania ruchu i możliwościach ich racjonalizacji. Znacznie częściej z zewnętrznych zasobów korzystają zakłady będące częścią korporacji międzynarodowych, gdzie sprawdzone doświadczenia z działalności we własnych krajach są transferowane do firm-córek w Polsce. Przekonanie do nowej filozofii gospodarki remontowej szefów firm niekorzystających z outsourcingu może być źródłem znacznego poszerzenia tego rynku. Oprócz kilku dużych firm outsourcingowych w Polsce działa spora liczba niewielkich podmiotów świadczących usługi utrzymania ruchu dla pojedynczych klientów. Są to na ogół dawne wydziały remontowe firm, które postanowiły  je wydzielić z własnej struktury. Ich kondycja jest mocno zróżnicowana, lecz braki kapitałowe bardzo często odbijają się na poziomie wyposażenia technicznego, oprogramowania komputerowego, czy też jakości kadry inżynierskiej.

Podsumowanie

Usługobiorcy wydzielają fragmenty procesu utrzymania ruchu, chcąc zmniejszyć zatrudnienie w firmie. Jednak i firmy świadczące usługi myślą o cięciu kosztów, a co za tym idzie pensje serwisantów maleją, w konsekwencji brakuje doświadczonych fachowców. Klienci liczą, że dzięki outsourcingowi utrzymania ruchu będą mogli bardziej koncentrować się na podstawowej działalności firmy. Z kolei w opinii czytelników firmy zewnętrzne nie zawsze w pełni skupiają się na wykonywaniu prac, stąd też wymagana jest koordynacja ze strony zamawiającego. Przyczyną korzystania z outsourcingu utrzymania ruchu jest również redukcja kosztów utrzymania ruchu. Z drugiej strony podkreśla się, że usługi są świadczone na wysokim poziomie, ale przy znacznych kosztach. W kontekście dostępu firmy do fachowej i specjalistycznej wiedzy zwraca się uwagę na brak szkoleń i doskonalenia wykonawców. Nasuwa się zatem wniosek: oczekiwania klientów względem firm świadczących usługi outsourcingu są spełnione, ale nie w całości. Można mieć nadzieję, że uwagi te szybko zostaną uwzględnione przez firmy wykonujące usługi outsourcingu utrzymania ruchu.

Autor: Damian Żabicki


Przeczytaj także

Zdalny monitoring
Zdalne monitorowanie parametrów maszyn i procesów z wykorzystaniem technologii bezprzewodowej pomaga użytkownikom rozwiązywać problemy eksploatacyjne poprzez integrację nowych technologii oraz już... więcej »
Polski rynek magazynowy pozostaje w świetnej kondycji
Międzynarodowa firma doradcza prezentuje wyniki raportu „MARKETBEAT Rynek magazynowy w Polsce – podsumowanie I połowy 2018 roku”. Pierwsze półrocze 2018 roku zakończyło się trzema rekordami na rynku... więcej »
Efektywna produkcja napędza konkurencyjność
Obniżenie kosztów i zwiększenie wydajności produkcji to główne założenia transformacji cyfrowej, na którą otwiera się przemysł. Potencjał nowych technologii dostrzegają też firmy działające w Polsce,... więcej »
Boom na IoT w produkcji dyskretnej
Rynek dyskretnej produkcji w najbliższych latach będzie przeżywał prawdziwy boom na rozwiązania Internetu Rzeczy. Jak wynika z raportu „Globalny rynek Internetu Rzeczy w dyskretnej produkcji”, do... więcej »
VI Międzynarodowe Targi Transportu i Logistyki TransLogistica Poland
Szóste targi TransLogistica Poland, to największe w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej wydarzenie biznesowe dla firm poszukujących i korzystających z usług transportowych, spedycyjnych,... więcej »
Niedobory kadrowe, niedoinwestowanie i błędy ludzkie stwarzają zagrożenie dla bezpieczeństwa przemysłowych systemów sterowania w kluczowych branżach
Według badania Kaspersky Lab poświęconego stanowi cyberbezpieczeństwa przemysłowego w 2018 r., firmy z sektora przemysłowego i energetycznego, jak również przedsiębiorstwa transportowe i logistyczne,... więcej »
 
Aktualne wydanie

Zobacz także

  •   Wydarzenia  
  •   Katalog  

Wydarzenia





SONDA

Czy inwestycje na rzecz energooszczędności się opłacają?

Oddanych głosów: 16

50% 50 %
tak 8 głos(ów)

31.3% 31.3 %
nie 5 głos(ów)

18.8% 18.8 %
nie potrafię wyliczyć 3 głos(ów)


Wydania specjalne

O wydawnictwie   |   Reklama   |   Mapa strony   |   Kontakt   |   Darmowa prenumerata   |   RSS   |   Partnerzy   |   
Copyright © 2003-2021 Trade Media International
zobacz nasze pozostałe strony
Trade Media International Inżynieria & Utrzymanie Ruchu Control Engineering Polska MSI Polska Inteligentny Budynek Design News Polska Almanach Produkcji w Polsce