Oleje i ciecze hydrauliczne
-- niedziela, 14 listopad 2010
Mimo że w dalszym ciągu istnieje grupa klientów, którzy albo bagatelizują znaczenie właściwego smarowania, albo czynnik materialny pozostaje niewzruszonym imperatywem. Pozostała ich część oczekuje od dostawców czegoś znacznie bardziej złożonego. Przedstawienie samej oferty cenowej już dzisiaj nie wystarcza.
U klientów, mających świadomość jak naprawdę ważna jest rola odpowiadzialnego smarowania, trzeba wykazać się daleko idącą elastycznością.
Klienci powoli zaczynają oczekiwać od solidnego dostawcy, że on uwolni ich od wszystkich spraw związanych ze smarowaniem, nawet jeśli poziom wydatków związanych z tą sferą działalności przedsiębiorstwa liczy się w promilach.
W oparciu o poznane, rzeczywiste potrzeby klienta, oferta musi zawierać:
- solidnie przygotowaną listę produktów,
- propozycję usług serwisowych,
- wsparcia technicznego i marketingowego,
- przynajmniej deklarację pomocy w utylizacji olejów przepracowanych,
- atrakcyjne ceny,
- opiekę w czasie współpracy.
Coraz częściej można się też spotkać z oczekiwaniami dotyczącymi wdrażania potrzebnych rozwiązań, samodzielnie lub we współpracy. Klienci oczekują też informacji wyprzedzających na temat zmian cen, nowych produktów lub usług serwisowych.
Podsumowując – wraz z wzrostem świadomości klientów, rosną ich oczekiwania w stosunku do dostawców. Solidność, profesjonalizm, elastyczność oraz etyka w działaniu – tych cech szukają, i znajdują, dzisiejsi klienci.