Oleje i ciecze hydrauliczne
-- niedziela, 14 listopad 2010
Oleje do hartowania TEDEX OH otrzymywane są z wysokorafinowanych olejów mineralnych, wzbogacanych dodatkami przyspieszającymi proces hartowania i przeciwdziałającymi powstawaniu zanieczyszczeń na powierzchniach hartowanych elementów. W olejach uwzględniono również dodatki przeciwutleniające. Substancje te przeznaczone są do obróbki cieplnej elementów z żeliwa i stali, dla których dopuszcza się małe deformacje geometryczne przy wymaganej odpowiedniej temperaturze chłodzenia.
Mineralne oleje TEDEX L-DAH są przeznaczone do rotacyjnych sprężarek powietrza pracujących pod średnimi obciążeniami, smarowanych natryskowo. Oleje te mogą być stosowane między innymi w sprzęgłach hydrokinetycznych, sprężarkach i turbinach przepływowych wyposażonych w przekładnie zębate. Oleje sprężarkowe narażone są na działanie wody, wysokiej temperatury, napowietrzania, detergentów, osadów, wilgoci ze sprężonego powietrza. Stąd też skład oleju gwarantuje odpowiednie właściwości użytkowe. Olej ten nie ulega termicznej degradacji ani zagęszczeniu w wysokich temperaturach. Nie mniej ważna pozostaje także stabilność oksydacyjna, czyli wydłużony czas wymiany. Produkt wytrzymuje ekstremalne warunki, opóźniając proces zużycia gładzi cylindrowej i pierścieni.
Sprzedaż olejów w kryzysie
Ankietowani dostawcy olejów i cieczy hydraulicznych jako branże, w których odnotowano zwiększoną sprzedaż, wymieniali przemysł spożywczy oraz związany z produkcją tworzyw sztucznych. Pomimo kryzysu w przemyśle ciężkim metalowym, maszynowym oraz motoryzacyjnym niektóre firmy w ostatnim roku w tych branżach odnotowały wzrost sprzedaży produktów.
Uważa się, że kryzys gospodarczy najmniej dotknął przemysł wydobywczy, czego potwierdzeniem jest wzrost sprzedaży olejów właśnie w tej branży, a jest to wyjątkowo duży rynek zbytu produktów smarnych.
Jak mówi Dariusz Lemke z firmy ADNF: mimo odczuwalnych skutków kryzysu część klientów skutecznie mu się oparła, poprzez inwestycje w nowe technologie i profesjonalny kapitał ludzki. Takie firmy w dalszym ciągu nie ulegają pokusom tańszych marek i stawiająna profesjonalizm i zaangażowanie dostawcy. Szukając oszczędności nie w cenie, a w lepszym doborze produktów i usług, po prostu na tym wygrywają.
Darek Lemke, ADNF Tczew
Rosnące oczekiwania klientów
Z satysfakcją można stwierdzić, że na przestrzeni dwóch dekad, od czasu wprowadzenia gospodarki wolnorynkowej, zmieniło się zarówno marketingowe podejście klientów do oferowanych usług i produktów oraz co ważniejsze, wzrosła ich kultura techniczna.