Łożyska specjalne
-- niedziela, 12 grudzień 2010
Nieco inaczej wyglądają tendencje w zakresie sprzedaży firmy Probearings. Przedsiębiorstwo to zarejestrowało bowiem w ciągu 12 ostatnich miesięcy wzrost sprzedaży łożysk specjalnych w branży ciężkiej metalowej, a także w przemyśle maszynowym, chemicznym i wydobywczym. Spadek sprzedaży firma ta odnotowała natomiast w przemyśle drzewnym i petrochemicznym. Należy podkreślić, że firma Probearings jest dostawcą łożysk między innymi produkowanych przez SKF.
„Brakuje serwisu łożysk – wszystko musimy robić sami”
Ankietowani są zgodni co do tego, że stosowane łożyska spełniają oczekiwania pod względem wymagań specjalnych. W efekcie czego ponad 93% czytelników, nabywając łożyska specjalne, skorzysta z oferty tego samego producenta. Z przeprowadzonego badania wynika także, że dostawcy są dobrze zaopatrzeni w łożyska specjalne. Ponad 93% ankietowanych podaje bowiem, że wybrane łożysko specjalne było w ofercie dostawcy. Podczas ankiety zapytano: czy dostawca łożysk specjalnych świadczy również usługi w zakresie serwisu łożysk. Ponad 66% ankietowanych podaje, że przeprowadza tego typu prace własnymi siłami. Prawie 34% czytelników twierdzi, że ich dostawca nie ma w swojej ofercie usług związanych z serwisowaniem łożysk. Około 1% ankietowanych podaje, że co prawda ich dostawca świadczy usługi w zakresie serwisowania łożysk, to jednak korzysta z oferty innej firmy.
Pytając ankietowanych o to, co mogą powiedzieć o swoim dostawcy łożysk specjalnych oraz czego brakuje w ich ofercie, uzyskano różne odpowiedzi. Pisano, że dostarczane wyroby są bardzo dobrej jakości oraz że współpraca układa się pozytywnie. Zwracano jednak uwagę nie tylko na wspomniany już brak serwisu, ale również na długi czas oczekiwania na zamówiony towar. „Brakuje serwisu łożysk – wszystko musimy robić sami” – pisze jeden z czytelników.