Łańcuchy napędowe – efektywne narzędzia do przenoszenia napędu
-- niedziela, 28 lipiec 2013
Łańcuchy napędowe z roku na rok stają się coraz mniej awaryjne, również dzięki nowoczesnym narzędziom służącym do monitoringu. Na przykład Renold ma tzw. Smart Link, który zapewnia śledzenie pracy łańcucha od podziałki 1’’ wzwyż i diagnozowanie zużycia oraz zapobieganie nieoczekiwanym awariom.
Plany zakupowe
Przyjrzyjmy się teraz wydatkom planowanym na zakup łańcuchów napędowych w ciągu najbliższych 6 miesięcy w porównaniu z okresem wcześniejszym. Prawie połowa (47%) ankietowanych chce uszczuplić kwotę przewidzianą na ten cel, ponieważ aktualnie nie widzi realnej potrzeby nabywania nowych produktów (wykres 3). Część tych osób zastój zakupowy argumentuje zredukowaniem tempa pracy zakładu oraz wystarczającą ilością stanów magazynowych.
Zupełnie inaczej wyglądały plany zakupowe osób biorących udział w ankiecie przeprowadzonej przez redakcję magazynu Inżynieria i Utrzymanie Ruchu Zakładów Przemysłowych dwa lata temu. Wówczas ponad połowa (53%) deklarowała chęć zakupu łańcuchów napędowych w ciągu najbliższego roku. Czyżby różnice w odpowiedziach wynikały z poprawy jakości łańcuchów, a co za tym idzie – coraz rzadszej potrzeby wymiany zużytego łańcucha na nowy? To bardzo prawdopodobne.
– Mimo że Hans Renold pierwszy na świecie opatentował łańcuch w roku 1880, do dzisiaj są one używane, a ze względu na swoją prostotę, niezawodność, ekologiczność i inne atuty będą pewnie jeszcze używane przez następne stulecia – podsumowuje Jacek Zatoń.
UR