Armatura przemysłowa
-- sobota, 17 wrzesień 2011
Podaje się, że ogrzewane kurki kulowe typu DP-10k i DP-10kC to modele odcinające, rozbieralne. Przyłącza kołnierzowe w kurkach DP-10k wykonane są zgodnie z normą PN-EN 1092-1:2006, natomiast modele DP--10kC produkuje się z zachowaniem zgodności z normą PN-EN 1759-1. Elementy te mogą być montowane w dowolnym położeniu zarówno na rurociągach pionowych, jak i poziomych. Dostępne są również wykonania antystatyczne. Medium zasilające stanowić może woda, para wodna, oleje itp. W zależności od modelu zawory kulowe mogą być ogrzewane na korpusie lub na całej długości budowy. Oprócz tego do wyboru użytkownika pozostają końcówki płaszcza grzewczego, które w zależności od modelu są gwintowane, kołnierzowe lub przystosowane do spawania.
Modele EA453 to zawory zwrotne antyskażeniowe, kołnierzowe. Dostępne są również wersje zwrotne antyskażeniowe, z możliwością nadzoru. Stąd też zastosowanie znajduje otwór przeznaczony do kontroli szczelności zamknięcia. Korpus wykonany jest z żeliwa sferoidalnego. Zespół zamknięcia bazuje na mosiądzu, brązie i PPO (polioksyfenylenie). Za zapewnienie szczelności odpowiedzialne są uszczelki EPDM.
Armatura z automatyką
W opinii firmy Corol interesujące rozwiązanie stanowią specjalne zestawy armatury turbinowej na parę technologiczną, przeznaczone do pracy w energetyce. W zależności od modelu armatura tego typu może być regulacyjna i szybkozamykająca, zaporowo-zwrotna, wyposażona w filtr lub inteligentny napęd hydrauliczny (producent: KROMBACH-Crane).
Jak podają przedstawiciele Fabryki Armatur JAFAR, nowatorskim rozwiązaniem jest ułożyskowanie trzpienia w zasuwach, co pozwala na stosowanie napędów o znacznie mniejszych momentach obrotowych. Rozwiązanie takie zdecydowanie wpływa na obniżenie kosztów zakupu. Oprócz tego należy zwrócić uwagę na montaż napędów na kolumnach sterowniczych oraz stosowanie przegubów, dzięki czemu można sterować armaturą ze znacznej, nawet kilkumetrowej odległości. Nie bez znaczenia pozostaje także możliwość prostej rozbudowy poprzez podwojenie liczby styków mikrołączników (wersje tandemowe) lub doposażenie napędu w elektroniczny układ odwzorowania położenia, elektryczny migacz (sygnalizator pracy napędu), a także mechaniczny wskaźnik położenia armatury. Kluczowe miejsce zajmuje również budowa modułowa, ułatwiająca modernizację systemu zarządzania pracą napędów bez konieczności ich wymiany. W razie potrzeby można zainstalować punkt sterowania miejscowego z integralną automatyką w formie modułu głowicy sterującej. Istnieje także możliwość współpracy z różnymi systemami zarządzania (w wersjach wyposażonych w głowice sterujące), bazującymi na przykład na sterowaniu binarnym 24 V, sterowaniu ciągłym 0/4…20 mA, czy też sterowaniu przez sieciowe protokoły transmisji danych. Głowica sterująca, z punktem sterowania miejscowego, może być umieszczona na napędzie lub poza nim za pomocą specjalnego wysięgnika (na przykład dla wygody obsługi, oddalenia od drgań i wibracji, wyniesienia poza strefę EX itp.).