Nowe Centrum Logistyczne MAN

    12 marca nastąpiło oficjalne otwarcie nowego Centrum Logistycznego MAN w Salzgitter. Stąd realizowane będą codziennie wysyłki części zamiennych do pojazdów ciężarowych, autobusów i silników. Na początek dystrybucją objetych będzie ponad 450 punktów odbiorczych w pięciu krajach.

    – Nasi klienci oczekują, że ich pojazdy ciężarowe MAN oraz autobusy MAN i Neoplan będą gotowe do eksploatacji przez 24 godziny na dobę. Dla nas oznacza to, że w razie potrzeby musimy szybko i sprawnie dostarczyć potrzebne części zamienne wszędzie tam, gdzie eksploatowanych jest ponad milion naszych pojazdów użytkowych. Dzięki nowemu Centrum Logistycznemu w Salzgitter będziemy mogli w przyszłości lepiej sprostać temu zadaniu, powiedział podczas otwarcia Centrum Lars Wrebo, członek zarządu odpowiedzialny za sprawy produkcji i logistyki w spółce MAN Truck & Bus AG.

    Budowa nowego Centrum Logistycznego, zajmującego powierzchnię 188.000 m2 w bezpośrednim sąsiedztwie zakładu produkcyjnego MAN, trwała rok. Posiadający możliwość dalszej rozbudowy budynek logistyczny o powierzchni hali 52.000 m2 obejmuje ok. 111 000 stanowisk składowania części zamiennych. Cechą szczególną długiej na 400 m, szerokiej na 125 m i wysokiej na 13,5 m hali jest brak w niej jakichkolwiek ścian działowych. Biura i pomieszczenia socjalne umieszczone zostały na antresoli, pracownicy poruszają się po budynku korzystając ze specjalnej platformy („skywalk”). Przepływy materiałów i osób są w dużej mierze od siebie oddzielone, co jest szczególnie korzystne z punktu widzenia bezpieczeństwa pracowników. Części zamienne przemieszczane są przy pomocy długich zestawów wózków transportowych, zaś małe elementy są przewożone w pojemnikach w dużej mierze automatycznie.

    Inwestycja pochłonęła 60 mln euro. To wyraźny znak, iż Salzgitter pozostanie naszym ośrodkiem przemysłowym, uważa Wrebo.: – Nowe Centrum Logistyczne jest kolejnym, trwałym oparciem dla ośrodka MAN w Salzgitter. Zaopatrywanie w części zamienne nie jest tak narażone na wahania koniunktury a związana z nimi wydajna logistyka nabiera coraz większego znaczenia w obliczu twardej konkurencji między producentami pojazdów użytkowych.