Nowatorskie centrum obsługi logistycznej powstaje w fabryce Audi

    Pracownicy zakładów Audi w Ingolstadt. świętowali ostatnio zakończenie pierwszego etapu prac budowlanych przy najwyższym jak dotąd budynku w fabryce. Docelowo, na jego dziewięciu piętrach będą przygotowywane do wysyłki wszystkie wyprodukowane tutaj auta.

    Z pomocą urządzeń do załadunku kolejowego, samochody będą ładowane na wagony lub dostarczane bezpośrednio do Centrum Obsługi Klienta przy Audi Forum. Nowy budynek, stojący pośrodku terenu zakładów w Ingolstadt, pomieści 2 400 aut na powierzchni 10 tys. m2. Wartość tej inwestycji wynosi ok. 80 mln. euro, a całość zostanie oddana do użytku jesienią 2013 r.

    – Zakończenie pierwszego etapu prac budowalnych przy nowym centrum obsługi logistycznej, to okazja do świętowania kolejnego kamienia milowego w procesie rozbudowy naszych zakładów. Obecnie na terenie zakładów w Ingolstadt realizujemy ponad 40 inwestycji budowlanych, mówi powiedział Frank Dreves, Członek Zarządu ds. produkcji Audi AG. 

    – Nowe centrum obsługi logistycznej pomoże nam w sprawniejszym załadunku wyprodukowanych w Ingolstadt aut i w ich szybszym dostarczeniu klientom, mówi Peter Mosch, przewodniczący Rady Zakładowej Audi AG. – Inwestycje na terenie tutejszych zakładów opłaciły się. Procesy transportowe znacznie się skrócą – będziemy potrzebować mniej czasu i mniej miejsca. Odciążeniu ulegną też drogi w Ingolstadt i w regionie. Rocznie zaoszczędzimy ok. 13 tys. przejazdów samochodów ciężarowych. Poza tym, dzięki centrum stworzymy nowoczesne miejsca pracy w logistyce. 

    Wszystkie procesy związane z wysyłką aut: ostateczna kontrola produktu gotowego, montaż zabezpieczeń na czas transportu i załadunek na wagony, odbywać się teraz będą pod jednym dachem centrum obsługi logistycznej. Ich realizacja w jednym miejscu zwiększy wydajność pracy, skróci procesy logistyczne i umożliwi transport bezpośredni. Odciąży również transport wewnętrzny i zapewni nową powierzchnię użytkową. Dzięki „budowaniu w górę” Audi uzyska więcej miejsca w północnej części zakładów. Wszystko to sprawi, że wkrótce mniej nowo wyprodukowanych aut będzie tymczasowo magazynowanych poza terenem zakładów. Audi AG zaoszczędzi dzięki temu ok. 50 przejazdów samochodów ciężarowych dziennie. 

    Nowe centrum obsługi logistycznej położone jest bezpośrednio przy torach kolejowych, wiodących przez środek zakładu. Po raz pierwszy w przemyśle motoryzacyjnym będzie tu stosowany nowy, półautomatyczny proces ładowania samochodów na wagony kolejowe. W przyszłości, auta przeznaczone do wysyłki koleją będą – zależnie od poziomu w wagonie, na który mają być załadowane – automatycznie kierowane do wstępnej selekcji. Samochody do załadunku na dolnym poziomie wagonów będą magazynowane w hali na II piętrze, a auta do transportu na górnym poziomie – na III piętrze. W końcowej fazie procesu załadunku, pracownicy będą musieli przejechać tylko krótki odcinek (ok. 50 m) do rampy załadunkowej – wszystko pod jednym dachem. 

    Nowa hala będzie miała 41 m wysokości, a podczas jej budowy wykorzystanych zostanie 10 tys. ton stali – to mniej więcej tyle ile waży wieża Eiffla. Jesienią, na pierwszych kondygnacjach będzie można rozpocząć prowadzenie kontroli gotowego produktu, zabezpieczanie samochodów na czas transportu i załadunek na wagony. Planowanych 2 400 miejsc parkingowych dla samochodów przygotowanych do wysyłki, oddanych zostanie do użytku za rok.