Nie ma już POL-MOT Warfama – jest Ursus

    Na początku czerwca br. Sąd Rejonowy w Olsztynie zarejestrował w Rejestrze Przedsiębiorców KRS zmianę dotychczasowej nazwy spółki z POL-MOT Warfama SA na Ursus SA. Tym samym legendarna marka zyskała drugie życie.

    Decyzja związana ze zmianą nazwy spółki, oraz rozpoczęcia produkcji ciągników Ursus w lubelskim zakładzie była logicznym następstwem związanym z zakupem w czerwcu 2011 znaku towarowego Ursus oraz zakładów Ursus sp.z o.o.

    Obecnie spółka wszystkie swoje siły skupia na rozwoju marki Ursus, zarówno w Polsce jak i na rynkach eksportowych. W tym celu na bazie oryginalnej dokumentacji licencyjnej w Lublinie produkowane są ciągniki Ursus 11024 o mocy 110 KM, wyposażone w silnik Perkins 1104D z zsynchronizowaną skrzynią biegów 12/4 i 3 stopniowym reduktorem.

    W ostatnim czasie oferta została uzupełniona o ciągnik lekki 50 KM i ciężki 140 KM. Jej uzupełnienie stanowią Ursusy H w zakresie mocy 70 – 100 KM, bazujące na takich komponentach jak oryginalny silnik Perkins i układ napędowy HEMA z synchronizowaną skrzynią biegów 12/12 z rewersem mechanicznym. Spółka podpisała też z turecką firmą Hattat Holding umowę dotyczącą współpracy w zakresie rozwoju i sprzedaży transmisji oraz tylnych osi do ciągników.

    Spółka Ursus SA ma wytwarzać różne typy maszyn i urządzeń́ o europejskiej jakości wykonania i polskiej cenie.

    Spółka Ursus nie zapomniała także o dotychczasowych posiadaczach ciągników tej marki. W celu zabezpieczenia oryginalnych części zamiennych do wszystkich ciągników Ursus zarówno nowych jak i starszych została zawarta umowa z firmą ROL-MAR, dotyczącą dystrybucji oryginalnych części zamiennych. Dzięki temu Ursus ma pełne możliwości kontroli procesów produkcji, która odbywa się na terenie kraju.

    Ursus SA to wyłącznie polski kapitał. Spółka posiada zakłady produkcyjne w Lublinie, Dobrym Mieście, Biedaszkach Małych k. Kętrzyna i Opalenicy. W lubelskim zakładzie, poza ciągnikami montowane są także chińskie samochody Grand Tiger typu pick-up wyposażone w podwójną kabinę, wysokoprężną jednostkę o mocy 170 KM i napęd na obie osie.

    www.wnp.pl