Jak wygląda polski rynek związany z wynajmem i serwisem odzieży roboczej?

    Jak wygląda polski rynek związany z wynajmem i serwisem odzieży roboczej? Kim są główni odbiorcy tej usługi?

    Popularność usługi wynajmu i serwisu odzieży roboczej w Polsce stale rośnie, wraz z profesjonalizacją systemów zarządzania jakością procesów produkcyjnych oraz podnoszeniem standardów bezpieczeństwa pracy w zakładach przemysłowych.

    Firmy oczekują nie tylko profesjonalnych produktów i wysokiej jakości serwisu, ale również pomocy w sprawnym wdrożeniu procesu outsourcingu. Naszymi głównymi odbiorcami są zakłady spożywcze z wdrożonym systemem HACCP, które wymagają czystego kompletu odzieży za każdym razem, gdy pracownik przystępuje do pracy.

    Drugą dynamicznie rosnącą grupą klientów są zakłady przemysłowe o różnej specjalizacji, które potrzebują dopierania odzieży po różnego rodzaju zabrudzeniach oraz odzieży specjalistycznej z funkcją ochronną dla swoich pracowników.

    Nowym trendem na rynku jest poszukiwanie dostawców rozwiązań zarządzania czystością odzieży do procesów produkcji, realizowanych w pomieszczeniach czystych. Takie rozwiązanie ma za zadanie głównie chronić sam proces produkcji przed zanieczyszczeniem, którego źródłem jest pracownik. Dużą grupą firm korzystających z outsourcingu odzieży przeznaczonej do stosowania w cleanroomie są producenci farmaceutyków, elektroniki i kosmetyków.

    Czy usługa wynajmu i serwisu odzieży jest opłacalna dla klienta?

    Usługa outsourcingu odzieży roboczej polega na zapewnieniu kompletów produktów odpowiednich do rodzaju pracy dla każdego pracownika i na regularnej wymianie odzieży na czystą. Profesjonalny usługodawca zarządza przepływem odzieży (optymalizacja kosztów szycia, magazynowania, oznakowania) oraz skutecznym praniem przemysłowym, bieżącymi naprawami i kontrolą zużycia według ustalonych standardów.

    Korzystanie z takiej usługi umożliwia utrzymanie branżowych standardów i norm bezpieczeństwa pracy. Pozwala także na optymalizację kosztów w zakresie samodzielnego utrzymywania poziomu zapasów odzieży, które dostosowywane są do zmiany liczby zatrudnionych osób lub sezonowości produkcji.

    Autor: Andrzej Smółko, Prezes CWS-boco Polska