Hyster demonstruje 25% oszczędność paliwa, zgodnie z wymaganiami normy Stage IV / Tier 4 final

    Porty i terminale mogą zmniejszyć nawet o 25% zużycie paliwa w wózkach do obsługi kontenerów i wózkach typu Reachstacker. Taki komunikat przekazała firma Hyster na wyjątkowej konferencji prasowej w Nijmegen w Holandii, na której odpowiadała na zapytania zebrane od klientów, którzy przestawili się na stosowanie jej najnowszych ciężkich wózków Big Trucks, charakteryzujących się super niską emisją spalin i kompatybilnością z normą Stage IV/ Tier4 final.

    „W porównaniu do normy Stage IIIA 2010 oraz wielu naszych konkurentów, w modelach rocznikowych 2015 uzyskaliśmy nawet 25-procentową oszczędność paliwa, nie zmniejszając przy tym osiągów wózka” – powiedział Jan Willem van den Brand, menadżer ds. strategii produktu Hyster Big Trucks, na konferencji zorganizowanej w fabryce z okazji opuszczenia linii produkcyjnej przez 1000. egzemplarz wózka Hyster® Reach Stacker.

    „Najnowsze wózki do obsługi kontenerów oraz ReachStacker wykorzystywane do przeładunku i składowania kontenerów kolejny raz potwierdziły swoją znaczną paliwooszczędność” – kontynuuje Jan Willem.  „Pierwsze wózki testowe zgodne z normą Stage IV / T4f obsługiwaliśmy już w maju 2012 r., a od tamtego czasu zgromadziliśmy tysiące godzin walidacyjnych, w warunkach rzeczywistych zastosowań.

    Skonfigurowaliśmy nasze silniki w taki sposób, aby charakteryzowały je najlepsze osiągi, niezawodność oraz oszczędność” – dodaje. „Naszym celem była kontynuacja strategii opłacalności niskiej emisji gazów, co miało doprowadzić do redukcji całkowitych kosztów eksploatacyjnych i kosztów posiadania, przy jednoczesnym zachowaniu zgodności z normami dotyczącymi czystości środowiska naturalnego.”

    Najnowszy ciężki wózek o udźwigu powyżej 18 ton spełnia wymagania normy Stage IV /T4f dzięki wyposażeniu go w układ recyrkulacji spalin EGR (ang. Exhaust Gas Recirculation), katalizator utleniający DOC (ang. Diesel Oxidation Catalyst) oraz układ selektywnej redukcji katalitycznej SCR (ang. Selective Catalytic Reduction).

    Tak samo jak 1000. egzemplarz wózka Hyster ReachStacker, również wózki widłowe Hyster o udźwigu 36-48 ton oraz wózki Hyster do obsługi kontenerów wyposażone zostały w zapewniający dużą moc silnik Cummins QSL9 (370 KM, 276 kW). Serie wózków Hyster o udźwigach 18-20t i 25-32t do składowania pustych kontenerów na 5-8 poziomie wyposażono w najnowszy model silnika Cummins QSB 6.7 (do 270 KM, 201kW) zapewniający podobne parametry.

    Technologia EGR ogranicza powstawanie NOx (tlenek azotu i  dwutlenek azotu)podczas spalania, zapobiegając tworzeniu się większości tych związków, po czym układ SCR usuwa pozostałe NOx ze strumienia spalin.  Zapewnia to możliwie najskuteczniejsze kontrolowanie powstawania NOx bez względu na obciążenie silnika czy temperaturę układu wydechowego, pozwalając na pełną optymalizację wykorzystania mocy i reakcji, a także niskie zużycie paliwa.  Kombinacja ta zakłada wykorzystanie płynu DEF (ang. Diesel Exhaust Fluid) , tj. wodnego roztworu mocznika, w niewielkiej ilości, tak aby nie stwarzać ryzyka krystalizacji.

    Do redukcji cząstek stałych stosowany jest wtrysk paliwa pod wysokim ciśnieniem, który ogranicza ich powstawanie u źródła, po czym katalizator DOC usuwa pozostałe cząstki stałe ze strumienia spalin. Nie ma konieczności stosowania filtra cząstek stałych, a więc nie ma potrzeby podejmowania działań ze strony operatora, czy zlecania usług usuwania pyłu. Ponadto katalizator DOC zwiększa temperaturę układu wydechowego, umożliwiając osiągnięcie normalnej prędkości obrotowej na biegu jałowym.

    – Zastosowanie technologii EGR i DOC pozwala na kontrolowane spalanie – twierdzi Jan Willem. – Przy zastosowaniu mniejszej wielkości bloku, wózek osiąga większy zakres mocy.

    Oprócz zastosowania silników Cummins,  firma Hyster wprowadziła inne ulepszenia obejmujące chłodzenie na żądanie, układ hydrauliczny z czujnikami obciążenia (moc na żądanie), kontrola obr./min oraz prędkości obrotów jałowych silnika. Wprowadzone ulepszenia pozwalają dodatkowo zmniejszyć zużycie paliwa.

    Wózki wyposażone zostały również w tryb oszczędności paliwa ECO-eLo, który może być stosowany do zmniejszenia maksymalnej prędkości obrotów silnika i optymalizacji zużycia paliwa. Wyposażone w system ochrony silnika, układu hydraulicznego i przekładni napędowej maszyny Hyster zapewniają pełną niezawodność w najtrudniejszych zastosowaniach na nabrzeżu oraz sprawdzone wyniki w zakresie wydajności pracy.

    Poprzednie modele maszyn Hyster są nadal dostępne w sprzedaży na rynki spoza UE i Ameryki Północnej, a sprzęt Hyster na całym świecie objęty jest wsparciem globalnej sieci lokalnych partnerów dystrybucji. Więcej informacji na stronie www.hyster.eu.