Hybrydowy rozrusznik silnika z interfejsem IO-Link

Hybrydowe rozruszniki silnika CONTACTRON z interfejsem IO-Link umożliwiają szybki i niezawodny rozruch oraz przełączanie kierunku pracy silników o mocy od 50 W do 3kW. Kompaktowa konstrukcja o szerokości zaledwie 22,5 mm pozwala na ich łatwą instalację zarówno w zdecentralizowanych skrzynkach rozdzielczych, jak i w centralnych szafach sterowniczych.

Wbudowane funkcje zabezpieczające chronią silnik przed przeciążeniem, zanikiem fazy i asymetrią faz. Ponadto urządzenia te można zastosować w układach zatrzymania awaryjnego aż do Pl e czy też SIL 3.

Dzięki IO-Link możliwe jest wysterowanie silnika jak i, ustawienie prądu znamionowego silnika oraz przesyłanie do sterownika danych procesowych takich jak np. komunikaty diagnostyczne czy też aktualny prąd pobierany przez silnik.

Dodatkowo w porównaniu do tradycyjnych rozwiązań stycznikowych hybrydowe rozruszniki silnika zapewniają:
– nawet 10 razy dłuższą żywotność, dzięki sterowanej mikroprocesorem hybrydowej technologii półprzewodnikowo-przekaźnikowej CONTACTRON,
– do 75% mniej miejsca na szynie nośnej i ilości oprzewodowania.

Oprócz wariantu urządzeń z interfejsem I / O-Link w ofercie Phoenix Contact dostępne są również rozruszniki silnika, które poprzez bramkę IFS można przyłączyć do magistrali: PROFIBUS DP, Modbus/TCP, EtherNet/IP™, CANopen®, DeviceNet™, PROFINET.