Firma 3M wyróżniona w prestiżowym konkursie Złote Spinacze 2016

    Złotym i Srebrnym Spinaczem została nagrodzona firma 3M za kampanię Starcie Szlifierzy – projekt promujący umiejętności i wiedzę szlifierzy wykorzystujących najbardziej efektywne metody pracy oraz przełomowe technologie. Kampania była realizowana przy współpracy z agencją Havas PR.

    „Złote Spinacze” to branżowy konkurs organizowany przez Związek Firm Public Relations od 2003 roku. Głównym celem konkursu jest zwiększanie profesjonalizmu i podnoszenie standardów w branży PR poprzez promowanie najlepszych, najbardziej kreatywnych i rzetelnie wykonanych projektów zrealizowanych w Polsce. Od 2016 roku jury konkursu przyznaje nagrody – Złote, Srebrne lub Brązowe Spinacze w kategoriach głównych oraz sektorowych.

    W tegorocznej edycji dwie nominacje zdobył także projekt 3M Poland i Havas PR – „Starcie Szlifierzy” – czyli jak wśród partnerów biznesowych budować rozpoznawalność unikatowego produktu z branży przemysłowej – materiału ściernego zawierającego ziarno Cubitron™ II.

    – Ideą projektu Starcie Szlifierzy było dotarcie do klientów poprzez zorganizowanie wyjątkowych zawodów dla całej branży. Wykorzystano niestandardową formułę opartą na rywalizacji sportowej, w której oceniano „szlifierskie” umiejętności i wiedzę klientów biznesowych.

    W efekcie przełożyło się to na emocje, dobrą zabawę i zwiększenie rozpoznawalność marki w grupie docelowej, dzięki wykorzystaniu produktów 3M w konkurencjach – powiedział Marcin Galemba, Dyrektor Grupy Biznesowej Przemysł 3M Poland.

    Wydarzenie miało charakter rywalizacji sportowej, w którym każdy z uczestników mierzył się z pięcioma wymagającymi zadaniami, sprawdzającymi zarówno wiedzę teoretyczną na temat szlifowania i obróbki metalu, jaki i umiejętności praktyczne związane z pracą w tym zawodzie. W ramach projektu w 2016 roku rozegrano pilotażowe zawody w Centrum Innowacji 3M we Wrocławiu oraz oficjalne eliminacje Starcia Szlifierzy w Gdańsku, Warszawie i Sosnowcu, w których wzięło udział kilkuset przedstawicieli branży szlifierskiej.

    Ostatecznie jury konkursowe nagrodziło projekt Starcie Szlifierzy dwoma wyjątkowymi nagrodami – Złotym Spinaczem w kategorii Business to Business PR oraz Srebrnym Spinaczem w kategorii Przemysł, Motoryzacja, Transport, Logistyka.

    – Celem Starcia Szlifierzy było podniesienie rangi tego zawodu oraz pokazanie możliwości i umiejętności specjalistów z tej branży. Chciałabym szczególnie podziękować wszystkim szlifierzom z całego kraju, który zaangażowali się w ten projekt – powiedziała, odbierając nagrodę, Elżbieta Kucicka, Marketing Manager z Grupy Biznesowej Przemysł 3M Poland.

    Tegoroczna Gala Złotych Spinaczy odbyła się 2 grudnia 2016 r. w Hotelu Westin w Warszawie. Partnerami Gali była m.in. firma audytorska KMPG, Instytut Monitorowania Mediów oraz Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

    Źródło: 3M