Bosch Rexroth prezentuje szybki i wydajny silnik hydrauliczny Hägglunds Atom

Najmniejszy silnik hydrauliczny Hägglunds firmy Bosch Rexroth jest nieprzerwanie rozwijany. Hägglunds Atom zastępuje dotychczasowy model Hägglunds CAb i charakteryzuje się teraz nie tylko większą liczbą obrotów na minutę, lecz także znacznie większą mocą niż inne silniki o podobnych wymiarach. To niezwykle kompaktowe i wydajne rozwiązanie, które idealnie sprawdza się w urządzeniach mobilnych i morskich, a także w branży recyklingu.

Moc w miniaturowym formacie

Nieprzerwanie rozwijany silnik hydrauliczny o nowej nazwie Hägglunds Atom to model o dużej mocy zamknięty w miniaturowej obudowie. Jego maksymalny moment obrotowy wynosi 13,6 kNm, a specyficzny moment obrotowy to 40 Nm/bar. Silnik może generować pełny moment obrotowy przy maksymalnie 400 obr./min, ma więc moc sięgającą 394 kW i przewyższa pod tym względem inne silniki tej klasy.

„Jeszcze nigdy tak duża moc nie kryła się w tak małym silniku” – mówi Wolfram Ulrich, kierownik ds. sprzedaży produktów i rozwiązań marki Hägglunds w firmie Bosch Rexroth. „Hägglunds Atom to silnik o znacznie większym momencie obrotowym i dużej mocy. Jest niezwykle mały i lekki, otwiera jednak przed klientami całkiem nowe możliwości, w pełni zasługuje więc na swoją nazwę”.

Gotowy na jeszcze wyższe wymagania

Hägglunds Atom przyda się klientom w urządzeniach mobilnych i morskich, a także w branży recyklingu. Ten kompaktowy i lekki silnik bez problemu poradzi sobie np. w podnośnikach na lądzie i na morzu, a dzięki maksymalnemu ciśnieniu na poziomie 420 bar sprosta również obciążeniom udarowym. Można go więc używać w mniejszych rozdrabniaczach i innych maszynach stosowanych w wymagających, nieprzewidywalnych warunkach.

„Hägglunds Atom jest równie solidny i wytrzymały jak większe silniki Hägglunds” – mówi Wolfram Ulrich. „Dzięki temu jest niezawodny i uniwersalny”.

Pierwsza z wielu nowych nazw produktów

Warto zauważyć, że Hägglunds Atom to pierwsza z wielu nowych nazw produktów, które pojawią się w przyszłości w rodzinie urządzeń marki Hägglunds. Wszystkie dotychczasowe techniczne nazwy silników zostaną wkrótce zastąpione nazwami nawiązującymi do przyrody i nauki. Z jednej strony ma to odzwierciedlić ich znaczny rozwój od czasu ich premiery rynkowej, z drugiej uwidoczni to ich aktualne kluczowe cechy. 

„Wyraziste, łatwe do zapamiętania nazwy pomogą też klientom w wyborze takiego silnika Hägglunds, który odpowiada ich wymogom” – mówi Wolfram Ulrich. „W pewnym stopniu jest to wyraźny powrót do wcześniejszego nazewnictwa. Pierwszym silnikiem Hägglunds był Hägglunds Viking, który zarówno jako silnik, jak i jako nazwa nigdy nie zniknął ze świadomości użytkowników”.


Bosch Rexroth