Blisko 100% skuteczności – sukces Arcusa i T-matic Systems

    99 procent – tyle wynosi skuteczność odczytów danych z liczników do zdalnego odczytu energii elektrycznej, wdrożonych w pierwszym etapie budowy systemu inteligentnego opomiarowania w Enerdze Operator S.A.  Konsorcjum Arcus S.A. i T-matic Systems S.A. odpowiedzialne było za dostawę urządzeń, ich konfigurację, skomunikowanie oraz uruchomienie akwizycji danych do aplikacji AMI.

    „To wiadomość potwierdzająca jakość rozwiązań, które konsorcjum Arcusa i T-matic Systems dostarczyło do Energi. Wyniki pokazały, że szacunki dotyczące skuteczności ich działania zostały przekroczone o kilka procent.” – podkreśla Piotr Pastuszka, Prezes Zarządu T-matic Systems S.A., spółki z Grupy Arcus.

    Spółka Energa Operator zakończyła pierwszy etap budowy systemu inteligentnego opomiarowania, w ramach którego m.in. wymieniła liczniki w 106 tys. gospodarstw domowych, zmodernizowała 1558 stacji energetycznych i zainstalowała 1558 łączy telekomunikacyjnych. Ustanowiła także technologie przesyłu danych (PLC LV oraz 3GPP/CDMA), a także zbudowała od podstaw system informatyczny do obsługi i zarządzania danymi pochodzącymi z liczników. Wdrożenie objęło Drawsko Pomorskie, Władysławowo i Kalisz.

    „Technologie i zabezpieczenia zastosowane w dostarczonych przez nas licznikach do zdalnego odczytu energii dają wiele możliwości usprawniających cały proces pomiaru energii oraz gwarantują bezpieczeństwo rejestrowanych danych. Urządzenia dają liczne możliwości: od realizacji odczytów danych pomiarowych, przez zdalne załączenie i odłączenie licznika, po zmianę taryfy energii elektrycznej bez konieczności wizyty przedstawiciela dystrybutora energii u odbiorcy energii” – wyjaśnia Piotr Pastuszka.

    Energa Operator poinformowała, że pierwszy etap wdrożenia inteligentnego opomiarowania zakończył się sukcesem i zarówno spółka, jak i jej klienci wykorzystują już możliwości, które przynosi system. Wg danych Energi Operator, uruchomione zostały także nowe narzędzia dla klientów, mających nowe liczniki: portal oraz aplikacje mobilne pozwalające na codzienne sprawdzanie zużycia energii. Ponadto system umożliwia dokonanie rozliczenia w dowolnym, wyznaczonym przez klienta dniu miesiąca, w ramach ofert sprzedawców związanych z rozliczeniami. Funkcjonalność taka dostępna jest już w Kaliszu i będzie stopniowo uruchamiana na pozostałych obszarach wdrożenia.