Od kompetencji firmy do pogwarancyjnej obsługi serwisowej

    Wojciech Znojek, wiceprezes zarządu w firmie Sabur

    Czym się kierować przy wyborze komputera przemysłowego, aby sprostał on naszym wymaganiom? Oto kilka najważniejszych kryteriów:

    kompetencje firmy, która go zaprojektowała i wyprodukowała – coraz częściej to jedno z najważniejszych elementów przy wyborze dostawcy, który determinuje wszystkie pozostałe kryteria wyboru;

    długość życia produktu – w rozumieniu wieloletniej, bezawaryjnej pracy w uciążliwych warunkach oraz gwarancji długoterminowej dostępności rozwiązań;

    kompleksowość oferty dostawcy, która obejmuje zarówno preinstalowane na urządzeniach IPC oprogramowanie do zdalnego dostępu serwisowego, programowania, rozwiązania udostępniania i zarządzania danymi w modelu cloud computing czy dostępność w ofercie dostawcy systemów SCADA oraz innych urządzeń IoT. Jeden dostawca to gwarancja integralności oraz kompatybilności. Co istotne, rozwiązanie to jest zawsze korzystne cenowo;

    zgodność z technologią IIoT, rozumiana jako możliwość zainstalowania rozwiązań komunikacyjnych pozwalających na komunikację przemysłową;

    przemysłowa jakość, tzn. wysoka odporność na czynniki zewnętrzne – zarówno w zakresie pracy w uciążliwych warunkach (w tym w dużym zakresie temperatur, konstrukcji, obudowy, a także powierzchni paneli odpornych na zarysowania i zabrudzenia), jak i w warunkach sterylnych;

    wsparcie ekspertów w zakresie doradczym i technicznym;

    pogwarancyjna obsługa serwisowa.

    Biorąc pod uwagę te parametry, prym zdecydowanie wiodą producenci z Europy.