Łożyska hybrydowe CeramicSpeed serii Longlife

Łożyska hybrydowe zbudowane są z dwóch stalowych pierścieni i elementów tocznych wykonanych ze spieków ceramicznych. Elementy toczne łączy ze sobą koszyk ze stali lub tworzywa. Przestrzeń między pierścieniami jest wypełniona smarem oraz zamknięta uszczelkami z gumy lub stalowymi.

Wspólną cechą łożysk hybrydowych CeramicSpeed są elementy toczne wykonane z azotku krzemu (Si3N4). Azotek krzemu jest materiałem ceramicznym najbardziej nadającym się do wykorzystania w łożyskach tocznych oraz posiada najlepsze właściwości spośród pozostałych spieków ceramicznych. Wykorzystanie azotku krzemu sprawia, że łożyska te między innymi doskonale izolują od prądów błądzących, mają małą rozszerzalność cieplną oraz bardzo dużą gładkość powierzchni i małą gęstość co wpływa na większe osiągi łożysk ceramicznych.

Do budowy łożysk hybrydowych, w zależności od ich przeznaczenia, stosuje się różne materiały.

– Na pierścienie: stal węglowa łożyskowa lub stal nierdzewna.
– Na koszyki: stal, stal nierdzewna, mosiądz oraz modyfikowane tworzywa, takie jak poliamidy lub tworzywo PEEK.

Łożyska CeramicSpeed mogą zostać również napełnione dowolnym smarem, który najlepiej sprawdzi się w danych warunkach pracy.

Dzięki temu łożyska ceramiczne charakteryzują się znacznie lepszą trwałością eksploatacyjną i wyższymi parametrami, które pozwalają na pracę w naprawdę trudnym środowisku. W większości przypadków modele konwencjonalne – nawet te przystosowane do cięższych warunków – muszą być co parę miesięcy wymieniane, co naraża firmę na niepotrzebne koszty. Rodzaj hybrydowy jest szybko zwracającą się inwestycją, gwarantującą mniejszą ilość planowanych przestojów oraz eliminującą występowanie tych nieplanowanych (awarii)

Tym, co wyróżnia łożyska firmy CeramicSpeed, jest między innymi:

– ręcznie składanie pod konkretne zamówienia klienta
– krótkie terminy realizacji
– stosowanie kulek ceramicznych produkowanych ze specjalnej mieszanki azotku krzemu (Si3N4)
– przynajmniej od 4-8 razy dłuższa żywotność w porównaniu z tradycyjnymi łożyskami w trudnych aplikacjach.
– redukcja zużycia energii