Castrol ogłasza odkrycie nowych zalet technologii Fluid TITANIUM, które umożliwiają odblokowanie maksymalnej mocy silnika

Fot. Castrol

Castrol, jeden z wiodących światowych producentów środków smarnych, po latach badań, rozwoju i nowatorskich testów produktów, przedstawił dziś nowe zalety technologii Fluid TITANIUM. Castrol EDGE może odblokować dodatkową moc silnika dzięki redukcji tarcia, które może zmniejszać moc silnika nawet o 20%.

  • Ciśnienia występujące we współczesnych silnikach może powodować tarcie
  • Castrol EDGE z technologią Fluid TITANIUM pod wpływem ciśnienia zmienia swoją strukturę i redukuje tarcie zmniejszające osiągi nawet o 20%.[1]

Castrol EDGE, będący przedmiotem ciągłych badań i rozwoju przez ostatnich dziesięć lat, został opracowany specjalnie z myślą o redukcji tarcia zmniejszającego osiągi w silnikach – czyli problemu nasilającego się w związku z ciągłym zmniejszaniem rozmiarów silników przy jednoczesnym wprowadzaniu coraz wydajniejszych technologii motoryzacyjnych.

Wraz ze wzrostem ciśnienia w silniku, zwiększa się tarcie mogące zmniejszyć moc silnika nawet o 10%. W ciągu minuty, części w silniku stykają się ze sobą 32 000 razy[1], więc w ciągu godziny są miliony sytuacji, w których tarcie może wpływać na osiągi i długość okresu eksploatacji silnika. Castrol EDGE z innowacyjną technologią Fluid TITANIUM przekształca się pod wpływem ciśnienia, a jego struktura molekularna zmienia się, tworząc w silniku tymczasową, stałą poduszkę między powierzchniami styku. Dzięki temu, olej redukuje tarcie zmniejszające osiągi nawet o 20% [2], odblokowując pełną moc silnika.

Dr Rebecca Yates, Product Development Director w firmie Castrol wyjaśnia: „Krótko mówiąc, tarcie jest wrogiem mocy silnika. Jako wynalazcy, poszukujemy formulacji, która zacznie radzić sobie z narastającym problemem tarcia w silniku – a obecna formulacja oleju Castrol EDGE daje nam podstawy, aby uznać ją za postęp większy niż w przypadku jakiegokolwiek innego środka smarnego na rynku. Nasza linia Castrol EDGE z technologią Fluid TITANIUM wyraźnie przewyższa możliwości poprzednich linii środków smarnych, dzięki czemu kierowcy otrzymają produkt o znacznie lepszych parametrach”.

Fot. Castrol

Castrol przesunął również granice metod testowych, aby dowiedzieć się, jak dodatki uszlachetniające reagują w środkach smarnych przy maksymalnych ciśnieniach. Nasza firma nawiązała współpracę z Uniwersytetem Edynburskim w celu opracowania całkowicie nowego i wyjątkowego procesu testowego, wykorzystującego nowoczesne imadło diamentowe oraz synchrotron – pierwsze i jedyne tego rodzaju stanowisko testowe w branży olejowej. Ekstremalnie wysokie ciśnienia uzyskane przy użyciu diamentów pozwoliły naukowo udowodnić, że stosowana przez Castrol technologia Fluid TITANIUM zmienia strukturę molekularną oleju.

Pod wpływem ciśnienia panującego w silniku, środek smarny przechodzi taką samą transformację. Jego struktura molekularna zmienia się z płynu w tymczasową strukturę fizyczną odporną na ciśnienie, jakiemu poddawane są części silnika, a zwłaszcza wałek rozrządu. Po uwolnieniu ciśnienia, Castrol EDGE powraca do stanu płynnego.

Dr Rebecca Yates kontynuuje: „Ta formulacja jest oparta na zasadach tribologii. Od wyboru dodatków, po stworzenie samej technologii Fluid TITANIUM i proces gruntownych testów, jakim poddaliśmy produkt, wszystko, co robiliśmy bazuje na chemii wysokociśnieniowej. Można śmiało powiedzieć, że Castrol EDGE z technologią Fluid TITANIUM redukuje tarcie zmniejszające osiągi nawet o 20%, co stanowi największy postęp wśród dostępnych na rynku środków smarnych redukujących tarcie”.

Castrol zaangażował się w ciągłe unowocześnianie swoich środków smarnych, a korzyści, jakie przynosi stosowanie najwyższej linii w pełni syntetycznych olejów Castrol EDGE z technologią Fluid TITANIUM stanowią dowód, że warto było zainwestować wiele milionów funtów w badania i rozwój.

Fot. Castrol

Źródło: Castrol

[1]* Dane statystyczne, w porównaniu do tego samego oleju bez technologii Fluid TITANIUM. Testom poddano produkty stanowiące średnio 75% naszej sprzedaży w 2017 r.

[2] Dane oparte na kontakcie krzywka-popychacz w silniku 16-zaworowym przy 4000 obr./min